Sunday, July 12, 2015

TEASER #2: CINTA SI MAMAT CAPPUCCINO - ERY AIERIL


“Kalau awak nak oder cappuccino awak tu, awak oder ajelah. Tak payahlah nak tunjuk dekat saya siap cakap saya ni amoi cantik! Saya tahulah saya ni cantik. Ingat saya ni duta Coolblog ke apa? Cakap cappuccino aje sudahlah. Tak payahlah nak guna kecantikan saya ni nak oder cappuccino awak tu. Dahlah oder sama! Macam dah tak ada flavor lain aje nak oder. Menyibuk!” balas Liyana dengan sedikit tidak puas hatinya.

Fariz Aiman mencebik mulut. Bersabar wahai, Fariz. Cuba bertenang. Senang aje nak 
melayan perempuan macam ni.

“Saya nak cakap sikit boleh?”
Liyana diam. Sedikit angkuh dari segi gayanya. Malas nak layan!
“Perasan juga kan awak ni! Siap mengaku diri tu cantik! Cantiklah sangat! Cantik tahap keberapa? Boleh beritahu? Ada tahap super model tak?” perli Fariz lalu menggeleng perlahan.
“Apa awak cakap?! Awak…”
“Sebelum awak nak cakap lagi, izinkan saya sambung lagi. Suka hati saya la nak cakap apa pun! Ini mulut saya. Saya guna mulut awak ke nak cakap? Satu lagi. Saya memang suka cappuccino. Berjuta rakyat Malaysia suka cappuccino. Ingat awak seorang aje ke yang suka? Lagipun kan, setiap kali saya datang sini saya akan pesan cappuccino. Kalau awak tak percaya, tanyalah akak ni! Dia tahu apa yang saya suka,” tunjuk Fariz kepada pekerja kedai tersebut.

Pekerja kedai tersebut hanya tersenyum. Sekejap! Macam comel aje dia orang ni. Kalau tengok lama-lama dia orang ni, padanlah pula. Seorang handsome, seorang cantik. Padan! gumam perempuan tersebut.
Liyana mendengus kuat. Dia sudah berpeluk tubuh. Lelaki di hadapannya itu memang nak kena semburan setiap patah katanya. Mata tu sinis aje.

“Dah habis?”
“Tak payah nak perli saya la. Nak cakap, cakap. Kalau tak nak cakap, diam.”

0 comments:

Post a Comment