Thursday, July 2, 2015

Teaser #2: GINCU MERAH JAMBU - AIMA CHAN



Lihatlah luka ini, yang sakitnya abadi,
Yang terbalut hangatnya bekas pelukmu,
Aku tak akan lupa, tak akan pernah bisa,
Tentang apa yang harus memisahkan kita,
Saatku ternanti, tanpa kau di sini,
Kau tetapku nanti demi keyakinan ini,
Jika memang dirimulah tulang rusukku,
Kau akan kembali pada tubuh ini.... 


SEMAKIN kuat bait lirik lagu dari Last Child Ft Giselle dengan tajuk Seluruh Nafas Ini itu bermain dalam pemikiran Laila, semakin kuat dia menumbuk punching bag yang tergantung di hadapannya. Rasa sakit pada kedua-dua belah penumbuk tangannya kini sudah tidak dihiraukan lagi kerana Laila mahu mengusir rasa sakit yang bermain dalam hatinya. Rasa sakit yang tidak kelihatan itu lebih perit daripada kesan merah dan lebam pada kedua-dua belah penumbuknya ketika ini. “Dah berapa kali aku pesan, jangan ikutkan perasaan sangat, Laila. Aku tak kira, aku nak campak keluar punching bag kau tu dari rumah ni.” Nabilah sudah tidak tahan. “Ja... jangan, Bel. Aku beli mahal punching bag ni. Ka.. kau tak boleh buang macam tu saja. Ini harta aku.” “Laila... sampai bila kau nak fikir pasal Am? Lupakanlah lelaki tak guna tu, Laila. Takkan kau nak hancurkan masa depan kau ni kerana ingatan lama kau pada Am?”

Nama itu disebut Nabilah berkali-kali.
Am, atau nama penuhnya Syed Amran bin Syed Alman. 
Lelaki yang telah mengubah hidup Laila.
Yang telah menghancurkan masa depan Laila, membuatkan dia hidup dalam ketakutan.

0 comments:

Post a Comment