Sunday, July 12, 2015

TEASER #1: CINTA SI MAMAT CAPPUCCINO - ERY AIERIL



Cappuccino?
Mocha?
Bingung pula. Okey!
“Kak, saya nak cappuccino dua. Tambah sekali Pearl yang comel tu,” ujar Liyana Damia kepada pekerja kedai Coolblog tersebut. Dia tersenyum.
“Okey, dik. Tunggu sekejap ya.”
“Lama tak?”
“Macam biasalah. Nak ketuk air batu lagi. Itu yang lambat.”
“Amboi kak! Bukan dah sedia hancur ke?”
“Saja mengusik.”

Liyana menggeleng. Tak habis-habis kena usik.
Kalau dia datang ke kedai itu, mesti terkena usikan daripada kakak itu. Bukan usikan yang memakan hati tapi sekadar menceriakan hari saja.
“Kak, saya pun nak cappuccino macam amoi cantik tu! Tambah Pearl lepas tu bagi padat. Tak nak bagi ada ruang sikit pun. Mampat tau!” ujar si mamat lalu menunjuk ke perempuan di sebelahnya itu.
Dalam leka membalas SMS, Liyana perasan dirinya sedang diperkatakan. Pelik.

Siapa pula lelaki ni? Siap cakap aku amoi cantik lagi! Kenal pun tidak! Takkan kawan Facebook aku kut?
“Hai...,” sapa beliau. Tangan ke belakang.
“Maafkan saya ya.” ujar Liyana.
“Awak ada buat salah ke? Kenapa nak minta maaf?” soal si mamat.
“Memang ada.”
“Apa dia?”
“Kita kenal?”
“Tak,” geleng lelaki itu perlahan.
Liyana tersenyum sumbing. Senyum sinis namanya tu.
“Bagus!”
Berkerut dahi si mamat. Tak faham. Dia menjongket bahu.

0 comments:

Post a Comment