Thursday, July 23, 2015

TEASER #3: CITRA CINTA ARSYA - FAIZ MD NASIR


ARSYA memandang kosong ke luar jendela.
Fikirannya melayang entah ke mana. Jiwanya kacau dan hatinya celaru. Dia cuba menahan air mata dari terus menitis.
Namun, kegagalan makin menghampiri. Dia sudah tidak dapat menahan air mata itu.
Akhirnya, air mata mula mengalir keluar lalu mengalir di pipinya. Arsya memejamkan matanya rapat-rapat.
Sedih. Dia terlalu sedih. Peristiwa itu bermain di layar ingatannya. Suara tangisannya mula bergema di ruang kamar itu.

Masih tergambar di fikirannya. Hidupnya yang selama ini penuh rahsia akhirnya terbongkar segala busuknya. Satu demi satu rahsia yang merunjam tubuhnya umpama pedang yang dihunus oleh pahlawan yang tiada matanya.
Di saat di sudah jatuh menyembah bumi dek dugaan yang maha hebat itu, sekali lagi dirinya diuji. Di suatu keraian yang dihadiri mereka yang punya darjat dan harta, di situ maruahnya dilambung dan dipijak sesuka hati.
Heykal dirampas dari tangannya. Kemudian, tubuhnya disakiti di sebuah tempat yang sangat asing pada pandangannya. Apabila dia sedar dia sudah berada di rumah ini. Dia sudah berada di dalam keluarga ini.
Arsya mengetap bibir. Air mata masih galak membasahi pipinya. Tubuhnya bergetar menahan tangisan.

Air mata ini... air mata ini jadi saksi. Hari ini aku menderita... kau ketawa.
Hari-hari sebelum ini aku menangis... kau bergembira.
Aku akan jejaki kamu semua!
Hari ini air mata jadi teman aku... aku akan pastikan air mata akan menjadi teman kau juga!
Aku tak akan biarkan kamu semua bahagia! Semuanya akan merasa apa yang aku rasa kini!!!
Aku akan tuntut bela. Aku akan kembali!
Aku akan balas dendam!!!

0 comments:

Post a Comment